donderdag 21 maart 2013

Gezonder leven update #1

Begin maart liet ik in een artikel weten dat ik weer gezonder wou gaan leven en zo nu en dan zou ik update plaatsen met hoe het gaat. Vandaag heb ik daarom voor jullie de eerste update hoe het mij op dit moment vergaat op het gebied van afvallen en het beter slapen. Lees snel verder.......


Als eerste het beter slapen daar ben ik eerlijk in dat dat nog absoluut niet perfect gaat. Ik heb nu wel nachten dat ik vroeger ga slapen en kan denken de rest doe ik morgen wel, want dat hoeft echt niet vandaag nog gedaan te worden. Alleen het elke nacht genoeg slapen gebeurt helaas nog niet. Toch merk ik wel dat ik mij veel beter voel als ik voldoende heb geslapen en dat is wel een motivatie nog beter mijn best ervoor te doen. Ook heb ik een regel voor mezelf bedacht die op het eerste gezicht misschien gek lijkt, maar voor mij wel werkt. Als ik niet vroeg genoeg naar bed ga mag ik namelijk van mezelf niet in het boek lezen waarvan ik zo graag wil weten hoe die verder gaat. Ik mag dan wel een verhaal lezen in de Mijn Geheim of Intens, omdat dit korte verhalen zijn. Dat ik dan van mezelf niet een hoofdstuk in het boek mag lezen geeft mij wel een baalgevoel. Ik wil gewoon zo graag weten hoe het verder gaat en het wijst mij er ook gelijk weer op dat ik dus weer te laat naar bed ben gegaan.


Dan het afvallen. Dat gaat op dit moment ook nog niet helemaal perfect, want het komt nog wel af en toe voor dat ik teveel verkeerde dingen eet. Ook het sporten gaat nog niet met regelmaat. Wel probeer ik veel beweging te halen uit andere dingen zoals eens een extra taak erbij te doen met de huishouding. Daardoor is er wel een verschil te zien geweest op de weegschaal en daar ben ik zo blij om! In het vorige artikel vertelde ik dat ik begonnen ben op een gewicht van 72,5 kg en inmiddels is dit nu 71 kg en er is dus wel 1,5 kg af! Hier ben ik echt zo blij mee en hoop ook snel weer die 69 in beeld te zien. Dat voelt toch wat prettiger als weten dat je door de 70 kg weegt. 

Het enige waar ik momenteel wel behoorlijk mee zit is dat ik snel hoofdpijn heb en ik mij ook wel oververmoeid voel. Dit herken ik van de vorige keer dat ik begon met afvallen en het zal gelukkig tijdelijk zijn als ik nu blijf doorzetten. Hierdoor heb ik ook de afgelopen 2 dagen geen artikel geplaatst, want met hoofdpijn en een enorm vermoeid gevoel een artikel typen wil ik vooral jullie ook niet aandoen. Ik zal dan toch proberen sneller te werken om daarna weer mijn rust te kunnen pakken en dan kan je na mijn mening geen goed/leuk artikel plaatsen. Daarom koos ik ervoor om dan geen artikel te plaatsen.

Het begin is in ieder geval gemaakt zowel met het slapen als met het afvallen, maar er is zeker nog wel werk aan de winkel om dit nog beter te doen. Ik ga daarom de komende tijd weer hard mijn best doen om ook die punten aan te pakken behalve met de Pasen. Dat zijn dagen dat ik best wat apart en lekker mag eten van mezelf.

Ik hoop dat jullie de update leuk vonden om te lezen. Heb jij op dit moment een doel voor ogen die je echt wilt behalen?

Veel Liefs,
Lies