vrijdag 30 augustus 2013

Recept : Fusilli met spekjes en ei

Wij maken hier thuis op allerlei manieren pasta en we vinden het ook altijd erg leuk om iets nieuws uit te proberen. Vandaag heb ik voor jullie het recept van onze fusilli met spekjes en ei en ik hoop dat jullie het leuk vinden om te zien. Kijk snel verder.......

Wat heb je nodig:

+/- 300 gram fusilli 
+/- 150 gram magere spekreepje
3 kleine of 2 grote eieren
1 pakje/zakje Macaroni - Spaghetti mix
Kruiden (zelf heb ik een potje met 7 gemengde kruiden gebruikt)

Daarnaast heb je ook nog nodig :
Margarine
Zout
Peper

Met deze hoeveelheden heb je genoeg voor 3-4 personen.

Dan kunnen we nu beginnen met de fusilli met spekjes en ei.


Zet de fusilli op en kook het zoals aangegeven op de verpakking. Dit kan namelijk verschillen per merk met hoe lang de kooktijd is.


Als de fusilli kookt ga je de spekreepjes kruiden en bakken. Zelf heb ik gebruikt gemaakt van de 7 gemengde kruiden, maar je zou hier elke kruiden voor kunnen gebruiken die je lekker vind. Shoarma kruiden is bijvoorbeeld ook een heel lekker alternatief. De spekreepjes bak ik zelf altijd zonder boter of olie, omdat ze vaak al vet genoeg zijn van zichzelf. 

Nadat je de spekreepjes op hebt gezet ga je beginnen met de eieren. Je neemt 3 kleine of 2 grote eieren en gaat deze rullen in een pan met een kleine beetje margarine. Doe naar smaak wat peper en zout over de eieren.


Tegen de tijd dat de eieren klaar zijn, zullen ook de spekjes klaar zijn en deze laat je nog even opstaan. Hier ga je namelijk een zakje macaroni-spaghetti saus aan toevoegen. Dit is heel simpel, want je voegt wat water toe bij de spekjes en dan het zakje met de mix. Deze zal 1 a 2 minuten moeten koken en in die tijd kan je de fusilli afgieten.

Als je de fusilli afgegoten hebt zal de mix ook klaar zijn en kan je de gerulde eieren erbij doen.

Daarna ga je de fusilli toevoegen en schep je het goed door zodat de saus van de mix mooi verdeeld is.

Schep het op een bordje en eet smakelijk!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om dit recept te zien. Het is een vrij simpel en snel recept en dat vind ik ook het fijne eraan. Daarnaast kan je dit ook vrij budget maken, want kies je voor de goedkoopste producten en gebruik je kruiden die je al in huis hebt voor de spekreepjes, dan ben je ongeveer €3,75 kwijt zijn voor 4 personen. Van de meeste ingrediënten zal je daarna ook nog genoeg over hebben om het een tweede keer te maken. Ik ben ook heel benieuwd wat jullie ervan vinden als je het gaat maken!

Veel Liefs,
Lies