zaterdag 21 september 2013

Kleine uitleg met iets leuks en minder leuks

Deze week is het op mijn blog niet helemaal lekker gelopen. Er waren vooral dagen dat er geen artikel online verscheen of dat een artikel veel later dan gepland online kwam. Dit was natuurlijk niet zonder reden en daarom vandaag een korte uitleg met zowel iets leuks als toch ook wel iets wat absoluut niet leuk is. Lees snel verder.......

Als eerste maar het minder leuke. Van de week is namelijk mijn ratje Gabriella overleden en daar ben ik behoorlijk kapot van geweest of eigenlijk ben ik dat nog steeds. Ik heb nu 16 jaar ratjes en ben ook dol op ze. De ratjes die ik nu had waren vier zusjes. Haar 3 zusjes waren vorig jaar al overleden en deze week dus ook Gabriëlla. Ze was voor een rat ook al heel oud en begon al wat mankementen te vertonen van de ouderdom. Ik had het dus al wel een tijdje aan zien komen. Toch maakt dat het natuurlijk niet minder erg, want één van je dierbare diertjes moeten verliezen is nooit leuk. Ik heb ze ook altijd op mijn slaapkamer staan en de stilte die er de afgelopen dagen is geweest vond ik verschrikkelijk. Normaal vind ik het ook heerlijk om even in bed een boekje te lezen, maar ook deze week vond ik dat verschrikkelijk door de stilte en ook de lege plek waar de kooi had gestaan. 

Ik besloot daarom eens een kijkje te nemen op Marktplaats bij de knaagdieren. Normaal is dat verboden terrein voor mij, want het heeft hetzelfde effect op mij als een dierenasiel. Ik wil dan namelijk alle dieren hebben haha. Dit keer lag het natuurlijk anders, dus ik mocht een kijkje nemen van mezelf. Nu komen we ook gelijk bij het leuke gedeelte, want ik ben er iets tegengekomen waar ik heel erg blij mee ben. Ik kwam er namelijk een Russische dwerghamster tegen met een nestje van zes kleintjes en dit leek mij perfect voor mij. Ik heb namelijk in het verleden ook nestjes rittens (de jongen van een rat) gehad die ik opving en dat vond ik altijd zo geweldig om te doen. Dit keer is het een nestje hamsters en ook dat vind ik ontzettend leuk. Ik heb de kleintjes vandaag opgehaald samen met de moeder en natuurlijk heb ik een paar foto's gemaakt voor jullie die hieronder te zien zijn.

Moeders was de hele tijd druk in de weer met de kleintjes op zoek naar een mooi plekje voor ze. Vandaar ook dat ik de kans kreeg om er foto's van te maken. Ze heeft uiteindelijk een mooi plekje gevonden en dat is onder het huisje. Mijn moeder heeft daarom het huisje maar iets hoger gehangen, zodat ze iets meer ruimte had haha. Inmiddels is ze hier nu een paar uurtjes en zover we zien zit ze wel op haar gemak. Als ze niet bij de kleintjes is om ze te voeden, dan rent ze de hele bak door en vooral het loopradje is nu al haar favoriete plekje geworden om even lekker te rennen.  Ik heb moeders ook al even vastgehouden en dat vond ze prima. Ik kan nu alleen niet wachten om straks ook de kleintjes te mogen vasthouden, want in het begin mag je dat nog niet doen.

Ik ben overigens van plan om de kleintjes gewoon allemaal zelf te houden net zoals ik altijd gedaan heb met mijn opvangnestjes met rittens. Uiteraard worden de mannen en vrouwen wel gescheiden als ze daar oud genoeg voor zijn, want zeven hamstertjes vind ik meer dan genoeg haha. 

Nu had moeders ook nog geen naam, dus mijn moeder en ik hebben samen een naam bedacht. Ik stel jullie daarom ook voor aan Bella! Ik zal ook heel veel foto's van haar en de kleintjes gaan maken. Ik hoop dat jullie het ook leuk vinden als ik daar updates over plaats zodat jullie ook kunnen zien hoe de kleintjes groeien, want geloof me ze zullen heel snel groeien. 

Hebben jullie zelf wel eens een nestje gehad bij een huisdier?

Veel Liefs,
Lies