vrijdag 11 oktober 2013

Familie Hamster - Update #2

Bij mijn eerste update van Bella met haar kleintjes gaven een aantal van jullie aan het leuk te vinden om een tweede update te zien. Ik heb daarom weer elke dag foto's gemaakt van alle kleintjes of tenminste voor zover dat kan, want ze hebben nu de leeftijd dat ze de hele kooi doorgaan en voor je het weet heb je een foto met alleen zaagsel. Ik ga in deze update weer verder waar ik gebleven was in de vorige, dus heb je de eerste update gemist en wil je die graag eerst nog bekijken? Dan is hier de link daar naartoe : Familie Hamster - Update #1. Kijk nu snel verder voor de tweede update.......

Net zoals bij de eerste update zijn de dagen die erboven staan de dagen dat ik Bella en haar kleintjes heb. Ze waren al een paar dagen oud toen ik ze ophaalde en helaas weet ik daardoor niet de precieze dag dat ze geboren zijn. Op sommige foto's staan niet alle kleintjes, omdat ze op een gegeven moment allemaal een andere kant opgingen en een foto van ze allemaal onmogelijk werd haha. 


Dag 10


Dag 11
De eerste keer door de kooi rondlopen op dag 11, maar nog wel met de oogjes dicht.


Dag 12
De volgende dag waren de oogjes open gegaan en was het tijd om weer op onderzoek uit te gaan in de kooi. Samen met de kleine donkere hamster waren dit de eerste twee die de oogjes open hadden. Bij de rest gebeurde dit pas de volgende dag.


Dag 13


Dag 14


Dag 15


Dag 16


Dag 17


Dag 18
Op een gegeven moment werd het radje ook ontdekt. Het is alleen een beetje zielig, want Bella wil natuurlijk ook dolgraag in haar ratje en zij begint dan op volle snelheid te lopen en ook als er een kleintje inzit. Het kleintje glijd er langzaam uit of ligt al glijdend achter de kont van moeders en het arme beestje heeft dan geen idee wat het overkomt haha.


Dag 19


Dag 20


Dag 21
Het is op deze foto's niet zo dat één van de kleintjes zoveel groter is dan de rest, want dit is namelijk Bella haha. Op de tweede foto kan je haar goed herkennen, want zij is de enige die haar koppie omhoog heeft.  

Dit waren alweer de foto's van de tweede update. Wat er nu nog gaat gebeuren is dat ze binnenkort uit elkaar gehaald zullen worden. De vrouwtjes zullen met Bella samen verhuizen naar een mooie roze kooi en de mannetjes blijven in deze blauwe kooi. Dit weekend en anders begin volgende week gaan mijn moeder en ik dus even hamsterkontjes bekijken om te kijken wat de mannetjes en vrouwtjes zijn. Ik heb ze al een beetje bekeken en ik weet het niet zeker, maar ben heel bang dat er maar één mannetje tussen zit. Ik hoop het natuurlijk niet, want ik vind het toch wel heel zielig als hij dan alleen achterblijft in deze kooi. Vanaf het moment dat we het geslacht allemaal goed weten zullen ze ook eindelijk een naam krijgen. 

Ik heb ook nog een aantal schattige en grappige foto's gemaakt. Hiervan zal ik binnenkort een apart artikel van plaatsen anders zou dit artikel veel te lang worden.

Hoe zou jij jouw hamster noemen als het vrouwtje is? En hoe als het een mannetje is?

Veel Liefs,
Lies

P.S. Mijn ask me anything! artikel komt iets later dan gepland online. Deze zou namelijk eind vorige week online komen, maar ik heb het voor nu even verplaatst naar uiterlijk begin volgende week dat ik al jullie vragen zal beantwoorden. Heb je in de tussentijd toch nog een vraag voor mij, dan mag je deze alsnog in de comments plaatsen van dit artikel : Ask me anything! #1 en dan zal ik jouw vraag ook gaan beantwoorden.