woensdag 4 december 2013

Even Kletsen....... No-buy, Feestdagen en Voorpret

Hoi allemaal! Vandaag ga ik jullie weer een update geven over mijn leven met wat er de laatste tijd allemaal gebeurt. Zo is bijvoorbeeld mijn 8 weken no-buy challenge afgelopen en daarover zou ik nog vertellen wat ik er zoal van geleerd heb. Ook zitten we alweer in december en dat betekent dat we niet ver meer van de feestdagen afzitten. Een periode waar ik toch altijd wel heel erg naar uitkijk en daarnaast ben ik ook wat ideeen aan het opdoen voor een nieuwe challenge. Kijk snel verder om er meer over te lezen.

Zoals jullie net gelezen hebben zit mijn 8 weken no-buy challenge erop! Ik moet eerlijk bekennen dat ik voor die tijd dacht dat het wel heel zwaar zou gaan worden. Ik ben toch iemand die veel kleine dingetjes koopt als ik toevallig iets leuks tegenkom en ik ben ook gek op aanbiedingen. Toch is het mij achteraf wel heel erg meegevallen en heb ik weinig momenten gehad dat ik echt iets wou kopen wat ik door mij no-buy niet mocht. Het enige wat ik dan echt niet kon laten was bij de 1+1 actie van de Kruidvat en dan vooral omdat ik er dan juist geld mee zou besparen voor de feestdagen. Dat was namelijk mijn doel om geld over te houden voor de feestdagen en mijn verjaardag en ik kan jullie vertellen dat dit gelukkig gelukt is! Daarnaast hoopte ik er toch ook zeker wel wat te leren en ook dat is gebeurt. Zo weet ik nu dat ik veel dingen van wat ik koop niet echt nodig heb doordat ik in mijn no-buy alleen de nodige dingen mocht kopen en zelfs dat maar twee heb hoeven te doen in die 8 weken tijd. Ik heb daarom besloten in vervolg ook echt goed te kijken naar of ik iets wel echt nodig heb en zo niet laat ik het gewoon lekker in de winkel liggen en het zorgt er ook voor dat ik meer producten ook echt op zal maken. Zo heb ik de afgelopen weken meer opgemaakt dan dat ik normaal doe en dan zowel op het gebied van verzorgingsproducten als eten en drinken. Ik blijf dus ook wel zeker op deze manier doorgaan en ondanks dat ik wat bij de Kruidvat heb gekocht bij de 1+1 actie vind ik nog steeds dat mijn no-buy zeker wel geslaagd is. Ik heb er dingen door geleerd en geld kunnen besparen en dat waren toch de twee punten die ik het belangrijkste vond. 


Of je nu echt weer veel shoplogs enzo voorbij zal komen dat denk ik niet of tenminste het zal weinig voorkomen. Niet dat ik ineens niks meer wil kopen door mijn no-buy en verslaafd ben geworden aan het besparen hoor haha, maar wij of beter gezegd mijn moeder heeft niet zulk leuk bericht gehad. Zonder er al teveel op in te gaan omdat het vrij privé is kan ik wel zeggen dat zij door een fout van een bepaalde instantie per maand blijvend een heel groot bedrag aan geld gaat missen. Ik zal haar daarom bijstaan voor zover ik dat kan en dan vooral door boodschappen te kopen. Ook dit zorgt ervoor dat ik zo blij ben geweest met mijn no-buy en dat ik daarmee besloot geld te besparen voor de feestdagen, want zo kan ik toch nog iets bijzonders doen voor ons tijdens die dagen. Al zijn mijn moeder en ik wel op een idee gekomen, want we gaan een soort van eigen mini challenge doen door te proberen de feestdagen zo goedkoop mogelijk te houden, maar daarbij wel net zoals andere jaren gewoon uitgebreid te eten. Nu maakt dat het niet minder erg en zijn we er beide toch wel echt door aangeslagen, maar wij proberen er gewoon het beste van te maken en laten de feestdagen er ook absoluut niet door verpesten. We gaan er gewoon hele leuke dagen van maken! 


De feestdagen zijn ook wel dagen waar ik elk jaar zo enorm naar uitkijk. Zo ook dit jaar weer en is de voorpret ook al begonnen met stukje bij beetje al wat versieringen er neer te zetten. Ook komt waarschijnlijk deze week de kerstboom er te staan, want die moeten wij eerst nog ophalen. Wij hebben namelijk momenteel een toren van Pisa boom. De top is namelijk gedeeltelijk afgebroken en daardoor staat die helemaal scheef. We hebben vorig jaar als vervanging twee kleine boompjes er neer gezet, maar dit jaar wilden we toch weer graag een grote boom. Mijn oom ving dat op en doordat hij twee bomen heeft mogen wij er één van hem hebben. Deze week gaan wij dus proberen een Kerstboom mee naar huis te slepen op de fiets haha. 

Het laatste wat ik nog wil vertellen is dat ik op dit moment alweer op zoek ben naar een nieuwe challenge om te doen, want ik vond mijn 8 weken no-buy challenge zo leuk om te doen. Als jullie ideeen hebben voor een challenge die jullie graag willen zien laat het mij dan ook vooral weten in de comments! Daarnaast kunnen jullie ook zeker weer artikelen verwachten op mijn blog die met de Kerst te maken hebben.

Ik denk dat ik jullie zo weer een beetje heb bijgekletst en dat jullie het toch leuk vinden om van die persoonlijke updates te lezen.

Kijken jullie ook al zo uit naar de feestdagen?

Veel Liefs,
Lies

Doe jij al mee aan mijn winactie waarmee je een kerstpakketje kan winnen? Klik hier om erachter te komen wat er in het Kerstpakketje zit en hoe je er kans op kan maken.

Bron foto's