dinsdag 21 januari 2014

Some movies I've seen #2

Films kijken doe ik heel erg graag en probeer daarom ook regelmatig de tijd te nemen om even lekker op de bank te hangen en een filmavondje te houden. Zo ook de laatste tijd heb ik er af en toe de tijd voor genomen en vandaag deel ik weer 4 films met jullie die ik de afgelopen tijd gezien heb en natuurlijk nog belangrijker vind ik ze een aanrader of afrader?

Spijt!

Jochem heeft het alles behalve makkelijk op de middelbare school. Hij wordt namelijk gepest door een groepje leerlingen uit zijn klas waarvan Sanne de leider is. Het pesten gaat van kwaad tot erger en niemand grijpt in, zelfs de klassenleraar niet. Na een klassenfeest waar het één en ander is gebeurt krijgt de klas de volgende dag te horen dat Jochem die avond ervoor niet thuis gekomen is. 
Aanrader of afrader? 
Voor mij is het absoluut een aanrader. Ik had heel wat jaren geleden het boek al gelezen van deze film. Ik wist dus al wat er zou gebeuren, maar toch heeft de film nog een hele indruk op mij gemaakt. Het gaat natuurlijk over pesten en dat is toch iets wat nog steeds gebeurt op scholen en mij zelf ook is overkomen op de middelbare school. Ik herken daarom ook heel veel van Jochem in de film en ik kan ook niet anders zeggen dan dat dit zeker een must-see film is.
 Wild Child
Poppy Morre is een meid die uit een rijk gezin komt. Ze denkt dat alles om haar draait totdat ze op een dag tever gaat en haar vader haar naar een kostschool stuurt. Ze wil zo snel mogelijk weer van de kostschool weg en de enige manier om dat voor elkaar te krijgen is door iets ergs te doen zodat ze van de school gestuurd zal worden. Wat ze alleen niet voorzien had was dat ze in de tussentijd nieuwe vriendinnen zou maken en verliefd wordt op de zoon van de directrice. 
Aanrader of afrader? 
Het is al een oudere film uit 2008 en zelf vond ik het best wel een leuke film, maar of ik het een echte aanrader vind twijfel ik over. Het is toch een echte meidenfilm en de verhaallijn is ook wel wat voorspelbaar. Toch heeft de film mij zeker ook wel een aantal keren laten lachen, maar het blijft wel een film waar je van moet houden. Ik vond hem in ieder geval leuk om een keer gezien te hebben, maar zal hem niet zo snel weer een tweede keer kijken. 

 Thor
In het Noorse godenrijk Asgard leeft Odin met zijn twee zonen Thor en Loki. Op de dag dat Thor gekroond zal worden tot de nieuwe koning wordt Asgard aangevallen door de ijsreuzen. Thor besluit wraak te nemen door naar het land van de ijsreuzen te gaan om hun leider op te zoeken. Hiermee veroorzaakt Thor dat de eeuwenoude oorlog Asgardianen en de ijsreuzen weer oplaait en hij wordt daarom verbannen naar de aarde. Hier zal hij moeten zien te overleven tot hij weer terug zal kunnen naar Asgard terwijl zijn vijanden al op de loer liggen. 
Aanrader of afrader? 
Ik had deze film om eerlijk te zijn al eerder gezien, maar vond het erg leuk om hem weer eens te zien. Ik ben toch gek op fantasiefilms en deze film heeft ook een leuk verhaal. Ben je ook gek op fantasiefilms, dan vind ik dit zeker een aanrader als je hem nog niet gezien hebt. Deel 2 van Thor was onlangs ook al te zien in de bioscoop. Zelf heb ik hem nog niet gezien, maar in maart zal die uitkomen op DVD. Ik zal hem dan ook zeker gaan kijken.

The Smurfs 2 (De Smurfen 2)
Gargamel is diegene die Smurfin gecreëerd heeft, maar dankzij grote smurf is zij een lieve, blauwe smurf geworden. Nu heeft Gargamel het opnieuw voor elkaar gekregen om smurfachtige wezens te maken die hij De Stouterds noemt. Hij heeft alleen nog één ding nodig om er echte blauwe smurfen van te maken en dat is de geheime formule. Hij ontvoerd daarom Smurfin, omdat zij de enige is die de geheime formule van Grote Smurf weet.
Aanrader of afrader?
In het begin vond ik de film nog niet zo heel erg leuk, maar naarmate het verhaal verderging werd die steeds leuker. Inmiddels kan ik zeggen dat ik hem eigenlijk net zo leuk vind en als het eerste deel en ik blij ben dat ik hem gezien heb. Ik vind het daarom zeker een aanrader!
Dit waren de 4 films die ik de afgelopen tijd gezien heb. Ik heb voor nu alweer heel wat films die ik graag nog zou willen zien of waar ik naar uitkijk dat ze uit zullen komen. Aangezien ik zo gek ben op het kijken van films heb ik ook besloten er een challenge van te maken voor in 2014. Ik wil namelijk proberen dit jaar als doel te zetten om 100 films te kijken. Dit betekent dat ik ongeveer elke week twee films moet kijken. Of ik dat ga halen weet ik niet, maar ik vind het wel een leuke uitdaging. Ik zal hier ook zeker af en toe een artikel over online laten komen met welke films ik gekeken heb en dan net zoals nu of het een aanrader of afrader is.
Welke film die jij de afgelopen tijd hebt gekeken vind jij een echte aanrader?
Veel Liefs,
Lies