vrijdag 21 februari 2014

Tag : The Fairytale tag

Op andere blogs heb ik deze tag al heel vaak voorbij zien komen en ik vind dit zelf ook één van de leukste tags die momenteel rondgaat. Het is namelijk The Fairytale Tag en ik kan niet ontkennen dat ik gek ben op sprookjes. Daarom ga ik mij er vandaag aan wagen om de tag ook in te vullen en ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen. Kijk snel verder.......

Sneeuwwitje: 
Beschouw je jezelf als mooi?
Ik ben altijd heel erg onzeker geweest en ik denk dat als je het mij heel wat jaren geleden gevraagd had, dat ik dan ook absoluut mezelf niet mooi zou noemen. Vooral ook omdat ik gepest ben om mijn uiterlijk op de middelbare school en dat maakt je heel onzeker. Alleen op mijn 16e/17e is er toch verandering in gekomen. Ik heb toentertijd een ongeluk gehad met frituurvet en daarmee heb ik mijn gezicht verbrand. Op zo'n moment wil je ineens niks liever dan dat je er weer uitziet zoals je eruit zag. Ik heb ook enorm veel geluk gehad dat alles goed genezen is. Het enige wat ik eraan heb overgehouden is dat ik een enorm gevoelige huid heb gekregen als het bijvoorbeeld gaat om verzorgingsproducten of make-up. Alleen ook juist door wat er toen gebeurt is zal je van mij nooit horen dat ik mezelf lelijk vind of niet mooi. Ik ben namelijk allang blij dat ik er weer zoals voorheen uitzie en daarom kan ik nu ook zeggen dat ik mezelf mooi vind.

Doornroosje: 
Hoeveel uren slaap je elke nacht?
Dat is eigenlijk heel verschillend. De ene nacht slaap ik misschien 5 a 6 uurtjes en de nacht erna kan het ineens weer 9 uurtjes zijn dat ik slaap.

Assepoester: 
Heb je een avondklok?
Ik heb geen avondklok haha. Ik ben juist iemand die in de avond tot leven komt en dan ineens van alles begint te doen. Het komt dus ook regelmatig voor dat ik daardoor juist veel te laat naar bed ga.


Raponsje: 
Houd je er van om buiten te zijn?
Ja absoluut! Ik vind het heerlijk om buiten te zijn en daarbij maakt het mij ook niet uit wat voor weer het is. Ik vind het ook heerlijk om een stuk te fietsen of te wandelen, maar als ik daarna thuis kom vind ik dat vaak ook wel weer erg lekker. 

Roodkapje: 
Vertrouw je onbekenden snel?
Nee ik vertrouw onbekende niet snel. Ik ben toch echt iemand die de kat uit de boom kijkt en die er dus echt de tijd voor neemt om iemand te leren kennen. Eigenlijk vind ik ook dat je het vertrouwen van anderen moet verdienen en dat het nooit iets is wat je maar vanzelfsprekend moet krijgen.

De Wolf en de 7 geitjes: 
Ben je makkelijk voor de gek te houden?
Dat ligt eraan wie het doet en ook hoe diegene het doet. Ik heb namelijk wel bepaalde mensen die precies weten hoe ze mij voor de gek kunnen houden en bij hen zal het daarom ook zeker wel lukken. Al heb ik dan wel alsnog vaak het gevoel dat er iets niet helemaal klopt.

De Zeven Raven: 
Heb je zusjes of broertjes? Zo ja, hoe is je relatie met hen?
Ik ben enig kind, dus broertjes en zusjes heb ik niet. Ik weet ook nog heel goed dat ik een meisje kende die graag van haar broertje af wilde en ik haar gelijk gezegd heb dat ze hem dan maar bij ons voor de deur neer moest zetten, want dat ik hem dan wel graag wilde hebben haha. Wel heb ik een vriendin die zelf ook enig kind is en haar noem ik altijd grote zus en zij mij zussie.


Belle en het Beest: 
Wat maakt een persoon mooi in jouw ogen?
Als iemand zichzelf durft te zijn en ook de dingen durft te doen die hij of zij graag wilt. Daarnaast vind ik een goed innerlijk ook altijd heel erg belangrijk, want als je innerlijk goed is straal je dat ook altijd uit.

De Kleine Zeemeermin: 
Welk offer zou je brengen voor de liefde?
Dit vind ik wel een hele moeilijk vraag. Ik denk namelijk dat ik helemaal geen offers voor de liefde zou brengen. Als er liefde is dan neem je elkaar zoals je bent en dan zijn er denk ik ook niet echt offers nodig. Al blijft het natuurlijk wel altijd heel cliché geven en nemen. 

De Kikkerkoning: 
Wat vind je walgelijk?
Ik kan eigenlijk maar twee dingen bedenken die ik echt walgelijk vind. Zo kan ik er absoluut niet tegen als mensen overgeven. Ik vind het daarom ook zo naar dat ik het steeds meer in films en series zie gebeuren. Ook vind ik het walgelijk als mensen anderen iets aandoen. Of dat nou ouderen, volwassenen, kinderen of dieren zijn dat maakt niet uit. Je moet gewoon van anderen afblijven zowel geestelijk als lichamelijk.

Sjaak en de Bonenstaak: 
Welke planten staan in jouw huis?
Mijn moeder heeft hier heel wat planten staan, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zou weten wat voor planten het zijn. Op mijn slaapkamer heb ik zelf alleen wat nepplantjes staan, want echte planten overleven het eigenlijk nooit bij mij. Wel wil ik binnenkort weer Narcissen gaan kopen. Dat zijn echt mijn lievelingsbloemen en die zet ik dan ook altijd gewoon in de huiskamer zodat ik weet dat ze het zullen overleven haha.

De Gelaarsde Kat: 
Heb je huisdieren? Zo niet, wil je er een?
Vanaf jongs af aan hebben wij al huisdieren en ik ben er ook helemaal mee opgegroeid. Op dit moment hebben wij twee honden, een kat, twee valkparkieten, een papegaai, zes Russische dwerghamsters en een groot aquarium met vissen.


Blauwbaard: 
Noem een zwakte in je karakter.
Ik ben heel erg perfectionistisch en daardoor ben ik bijna nergens snel tevreden over. Ook als mensen zeggen dat ik iets heel erg goed heb gedaan of iets moois heb gemaakt, dan zie ik zelf altijd nog wat ik beter had kunnen doen. Al werk ik er wel heel hard aan om minder perfectionistisch te zijn en ook te beseffen dat niet alles perfect hoeft te zijn. Tot nu toe gaat het ook denk ik al wel een stuk beter daarmee.

Pinokkio: 
Wat is je grootste wens?
Dat de mensen om mij heen en ikzelf ook gelukkig en vooral ook gezond mogen blijven. 

Peter Pan: 
Wat is je mentale leeftijd?
Ik ben vanaf jongs af aan altijd al veel ouder geschat, maar nu ik 27 ben merk ik dat mensen mij juist weer jonger schatten. Iets waar je mij ook zeker niet over zal horen klagen haha. 

De Sterrendaalders: 
Wat is je meest waardevolle bezit?
Dat is toch wel de ring die ik van mijn vader heb gekregen. Niet zo heel erg lang voordat hij overleed maakte hij de grap erover dat hij die wilde weggooien in de hoop dat ik zou zeggen dat ik hem dan wel graag zou willen hebben en dat deed ik dus ook. Daarnaast heb ik ook heel wat jaren geleden een ketting van mijn moeder gekregen met een kruisje eraan en die heb ik ook 24 uur per dag om.

Golden Mary & Pitch Mary: 
Ben je meer een lui persoon of werk je juist hard?
Dat ligt eraan in wat voor bui ik ben haha. Ik vind het namelijk heerlijk om hard aan het werk te zijn, maar een avondje bankhangen en tv/films kijken vind ik ook zeker wel lekker.

De Stukgedanste Schoentjes: 
Vind je het leuk om naar feestjes te gaan?
Als het een verjaardag is van iemand in mijn omgeving dan zeker wel, maar ik ben niet iemand die van hele grote feesten houd. Ik kan namelijk niet goed tegen drukte om mij heen.


De Nieuwe Kleding van de Keizer: 
Geef je veel om je kleding?
Nee ik denk niet echt dat ik kan zeggen dat ik heel erg veel om mijn kleding geef. Ik koop gewoon altijd wat ik mooi vind en waar ik mij vooral ook prettig in voel.

Het Knappe Snijdertje: 
Vind je jezelf dapper/moedig?
Ik vind het toch een beetje gek om het over mezelf te zeggen, maar ik vind mezelf zeker wel dapper/moedig. Vooral als het gaat om mijn angststoornis waarbij ik voor mijn gevoel toch wel veel overwonnen heb. Als ik bijvoorbeeld kijk naar zes jaar geleden toen durfde ik mijn bed niet eens meer uit en lag ik dus ook bijna 24 uur per dag op bed. 

De Prinses op de Erwt: 
Ben je gevoelig?
Veel mensen verwachten het niet zo snel van mij, maar ik ben heel gevoelig. Ik voel ook altijd heel snel aan hoe andere mensen zich voelen en dat neem ik dan ook vaak over. Daarnaast kan ik absoluut niet tegen ruzies daar raak ik behoorlijk overstuur door en ook als iemand onrecht aangedaan wordt. Zoals bijvoorbeeld dat ik bepaalde familieleden heb die mijn moeder, mijn oom en mij van behoorlijk erge dingen beschuldigen waarvan wij weten dat het absoluut niet waar is en wij zoiets zelfs nog niet in gedachte zouden nemen. Ik kan daar zelf heel erg lang mee rondlopen en er continu aan blijven denken en mij er erg boos over maken. Ook ben ik zeker iemand die veel dingen op zichzelf betrekt dat als er iets gebeurt is, dat ik dan altijd denk dat ik iets verkeerd heb gedaan. 

Dit was de tag alweer en ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn antwoorden te lezen. Ik heb geprobeerd ze zo uitgebreid mogelijk te beantwoorden en daardoor is de tag ook wel behoorlijk lang geworden haha. 

Wat vind jij van deze tag? En heb je hem zelf ook al gedaan of ga je hem nog doen?

Veel Liefs,
Lies