maandag 10 maart 2014

Tag : Lentekriebels

De laatste dagen is het weer zo mooi geweest, beginnen de bloemetjes buiten alweer allemaal te bloeien en komen inmiddels ook alweer de eendjes voor ons huis in de hoop dat ze wat brood krijgen. Allemaal tekenen dat de lente niet lang meer op zich laat wachten of misschien al zelfs begonnen is. Bij Serena zag ik de lentekriebels tag die zij zelf heeft verzonnen en aangezien die lentekriebels bij mij nu ook wel echt beginnen leek het mij leuk om hem zelf ook in te vullen. Kijk snel verder.......

1. Wat is de eerste gedachte die in je opkomt bij het woord ‘lente’?
Het eerste wat in mij opkomt is vrolijkheid. Het zonnetje is al iets waar ik vrolijk van word, maar ook alle gekleurde bloemen, jonge dieren en dat je weer meer leuke dingen kunt doen buitenshuis kan ik zo vrolijk van worden. Al denk ik helaas ook gelijk alweer aan de hooikoorts die dan op komt zetten haha.

2. Als de lente een geur zou hebben, hoe zou die dan ruiken?
Ik denk dat het dan een lekkere bloemengeur zou zijn in combinatie met een frisse buitengeur.

3. Wat is je favoriete lente nagellakkleur?
Ik heb niet echt een specifieke nagellakkleur die ik heel erg mooi vind voor de lente, maar ik draag wel altijd het liefste pastel tinten of juist hele vrolijke felle kleurtjes.
4. Wat is je favoriete lente bloem?
Dat is zeker weten de Narcis. Ik vind dat zo'n mooie bloem en dan vooral de gele met een oranje toeter. Al zijn die jammer genoeg bij best weinig winkels te koop. Vaak kom ik dan thuis met de normale gele die ik ook erg mooi vind. Daarnaast vind ik het ook mooi als je gemengde bloemen bij elkaar hebt staan zoals narcissen, blauwe druifjes, krokussen, tulpen en klaprozen.

5. Welke lentetrend (make-up, fashion, of beide) spreekt jou dit jaar het meeste aan?
Als het om kleding gaat vind ik de floral trend, felle kleuren en de pastel kleuren heel erg mooi. Bij make-up ook de pastel kleuren en de hele felle kleuren. Zo vind ik bijvoorbeeld een felgekleurde lipstick heel erg mooi. Al moet ik nog een beetje lef hebben om dat ook echt zelf te gaan dragen haha.

6. Wat is je favoriete lenteparfum (geurtje of geurkaars, of beide)?
Ik ben iemand die eigenlijk telkens andere geuren draagt en daardoor heb ik niet echt een geur die ik standaard draag in de lente. Wel merk ik dat ik sneller de wat bloemige, zoete parfums pak terwijl ik in de herfst en winter sneller naar de warmere geuren zoals bijvoorbeeld musk grijp. Ik gebruik ook niet echt geurkaarsen in de lente, maar wat ik wel heel erg lekker vind is als je het raam los hebt en dan die frisse buitengeur die zich door je huis verspreid.
7. Houd jij een lente schoonmaak?
Echt een hele grote schoonmaak hou ik niet, maar ik haal bijvoorbeeld wel altijd mijn hele kast leeg om de winterkleding eruit te zoeken en op te bergen.

8. Wat is je favoriete lente accessoire?
Dat is denk ik toch wel een zonnebril. Zodra de zon zich laat zien haal ik gelijk mijn zonnebril weer tevoorschijn. Ook draag ik in de lente weer meer sieraden zoals armbanden, ringen en kettingen.

9. Heb jij nog leuke plannen tijdens de Tulpvakantie of de vrije dagen (Pinksteren, Pasen, Hemelvaart)?
Met Hemelvaart heb ik al wel plannen. Je hebt hier op Hemelvaartsdag altijd een festival die Brapop heet. Dat is een braderie gecombineerd met allemaal andere leuke activiteiten en veel muziek. Dat is standaard iets waar mijn moeder en ik heengaan en misschien dat dit jaar mijn oom ook meegaat. Vorig jaar zou die namelijk al meegaan, maar toen kon hij helaas niet. Voor Pinksteren en Pasen heb ik nog niet echt plannen, maar denk dat ik die dagen ook vooral thuis door ga brengen en misschien even één van die dagen naar mijn oom.
10. Omschrijf je favoriete lente outfit?
Ik draag het liefste gewoon een spijkerbroek met een leuk shirtje erop en een vestje/blazer eroverheen. Of als het nog net iets warmer is draag ik vaak een legging met een jurkje.

Dit waren de antwoorden op de lentekriebels tag van Serena en ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Door deze tag heb ik nu alleen nog maar veel meer zin gekregen in de lente en alle leuke dingen die de lente met zich meebrengt.

Hoe zit het bij jou heb jij de lentekriebels ook al helemaal te pakken?

Veel Liefs,
Lies