zondag 20 april 2014

My week in pictures - Week 16

Vandaag is het eerste Paasdag en ik hoop dat jullie een hele leuke dag tegemoet staan. De afgelopen week stond voor mij ook vooral in het teken van de voorbereidingen voor Pasen. We brachten het huis in de paassfeer en haalde alle boodschappen in huis. Daarnaast was er alleen ook zeker tijd voor ontspanning en daardoor kwam ook de eerste simpele DIY online op mijn blog. Kijken jullie mee naar mijn week 16?

Op Palmzondag halen wij nog altijd een paasbroodje in huis. Dit keer werden het de haasjes van de Lidl en ik moet zeggen dat ze heel erg lekker waren.

Ik kwam er ineens achter waarom de hamsterheren soms helemaal nat zijn. Ze liggen namelijk onder hun waterflesje te slapen haha. Al vond ik het er wel heel cute uitzien dat ze zo samen lagen te slapen. 

Ook was ik weer even lekker creatief bezig met dingetjes haken. Ik denk dat het wel te raden is met welk thema ik momenteel iets aan het maken ben als je de kleuren zo ziet.

Ik heb van die periodes dat ik ineens hele erge zin krijg in Cruesli. Zo ook deze week en gelukkig had ik nog een pak in de kelder staan. 

Ook deze week stond helaas nog steeds in het teken van blijven smeren. De ringworm is al wel een heel stuk beter geworden en ik heb gelukkig niet meer zo'n last van de jeuk. Voor diegene die overigens niet weten wat een ringworm is. Het is een schimmelinfectie van de huid waarbij je een rode kring krijgt die zonder dat je het behandeld steeds groter zal worden. Hoe ik eraan kom weet ik niet. Ik ben in ieder geval blij als die weg is. Het is niet iets gevaarlijks, maar het is wel besmettelijk voor andere mensen en dieren. Vandaar ook het handschoentje die erbij ligt. Hiermee brengt mijn moeder de crème mee aan. Ik had het het liefste zelf gedaan, maar hij zit helaas op een plek waar ik moeilijk bijkom.

Ik had voor mijn moeder een horoscoop app op haar mobiel gezet. Ik heb me alleen rot gelachen toen ze hem ineens in het Chinees had gezet. Ik heb hem daarom maar weer snel voor haar terug gezet in het Nederlands haha.

Mijn moeder hing de paastak op voor het raam met al haar zelfgemaakte paasversieringen erin. Ik vond het zo leuk staan dat ze hem opgehangen had in plaats van in een vaas zetten.

Zelf maakte ik deze lenteschaal en fleurde ik twee waxinelichthouders wat op met kraaltjes. Hiervan is gisteren ook een DIY online gekomen en deze kan je hier vinden. 

Net zoals elk jaar was het weer tijd dat de eendjes aan de deur komen voor wat brood. Dit jaar komen er zelfs telkens vier tegelijk. Als wij de rolgordijnen omhoog doen, dan springen ze ook op om met uitstrekte nek te kijken of wij misschien al wat brood er neer gaan gooien haha.

Als laatste keek ik ook deze week De Passion. Wij kijken dit eigenlijk elk jaar en ook dit jaar was het weer heel erg mooi om te zien.

Dit was alweer mijn week 16. De aankomende week staat uiteraard vooral in het teken van de Paasdagen. Ik wens jullie daarom ook hele fijne paasdagen toe! Geniet ervan en doe vooral veel leuke dingen! Zelf ga ik dat ook zeker doen. Er komt een vriendin van ons hier gezellig de paasdagen vieren en ik heb ook besloten dat ik de paasdagen even blogvrij ga houden. Dit betekent dat ik morgen en overmorgen even geen artikel zal plaatsen. Of tenminste als ik dat volhoud. Ik ken mezelf dat ik misschien toch nog weer even achter de laptop duik om een artikel te schrijven. Mocht er in ieder geval niks online komen, dan weten jullie hoe dat komt en ook als er wel iets online komt weten jullie ook hoe dat komt haha.

Heb jij al leuke plannen voor vandaag en morgen?

Veel Liefs,
Lies