zondag 21 september 2014

3 films die je zeker gezien moet hebben

Gisteren vertelde ik al dat ik meer aandacht wilde besteden aan andere onderwerpen. Vandaag voeg ik daarom maar gelijk de daad bij het woord en daarom vandaag een artikel over films. Ik kijk zelf heel veel films en vind het ook heerlijk om te doen. Gewoon lekker op de bank ploffen in makkelijke kleding, een hapje en een drankje erbij en kijken maar! Vandaag heb ik drie vrij nieuwe films op een rijtje gezet die ik gezien heb en zeker aanraders vind. Kijken jullie mee?

Noah
Noah krijgt elke nacht visioenen over een eindeloze vloed. Langzaam begint hij te begrijpen waarom hij deze visioenen krijgt. God geeft Noah namelijk de opdracht om een ark te bouwen voor hem, zijn gezin en voor een paar van elk diersoort die er op aarde rondloopt voordat er een eindeloze vloedgolf over de aarde zal komen. 

Mijn mening : 
Bij de film Noah kon ik bijna niet wachten tot ik hem kon kijken en gelukkig heeft die mij niet teleurgesteld. Het verhaal is gebasseerd op het Bijbelse verhaal De Ark van Noach. Een verhaal die ik zelf heel erg mooi vind. Toch hebben ze vooral alleen de hoofdlijnen meegenomen uit dit verhaal en zal het voor de rest totaal anders zijn. De special effects in deze film vond ik ook geweldig. Het was mooi in elkaar gezet en daardoor ook erg fijn om naar te kijken. Al met al vind ik dit echt een must see film. Zelfs als je niks zou hebben met Bijbelse verhalen. 

 Divergent
Beatrice Prior leeft in een wereld die is opgedeeld in vijf groepen. Elke groep staat voor een waarde : Oprechtheid, Zelfverloochening, Onverschrokkenheid, Vriendschap en Eruditie. Elk jaar zullen alle zestienjarige moeten gaan kiezen toch welke factie ze de rest van hun leven willen behoren. Om te helpen een keus te maken krijgen ze eerst een test waarbij er een advies gegeven zal worden. Beatrice legt deze test ook af, maar bij haar komt er een ander uitslag uit als zij verwacht had. Zij behoort namelijk tot geen enkele groep en ze blijkt "afwijkend" te zijn en dat is iets wat ze voor iedereen verborgen moet te zien houden. 

Mijn mening : 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de boeken nog niet gelezen heb. Voordat ik de film gezien had dacht ik daarom ook dat het heel erg op het verhaal van The Hunger Games zou lijken, maar na het zien van de film is die mening toch veranderd. Het verhaal is namelijk compleet anders, maar wel heel erg mooi. Doordat ik de boeken niet gelezen heb wist ik ook niet wat er allemaal zou gebeuren. Ik werd dan ook telkens verrast door wat er gebeurde, want heel veel dingen zag ik niet aankomen. Iets wat ik zeker een pluspunt vind, want voorspelbare films vind ik toch altijd minder leuk om naar te kijken. 


 12 Years a slave
Solomon Northup leeft in de 19e eeuw en heeft zijn leventje prima voor elkaar. Hij heeft een leuk gezin, leeft in vrijheid en doet niets liever als spelen op zijn viool. Op een dag veranderd alles als hij gevangen wordt genomen en ze hem verkopen als slaaf. Hij wordt vanaf dat moment onmenselijk behandeld en hij kan niks anders meer als proberen te overleven. Echter veranderd alles als hij Samuel Bass ontmoet en er weer een sprankje hoop lijkt te komen.

Mijn mening :
Voordat ik de film had gezien had ik al verwacht dat hij vrij heftig kon zijn en dit was ook het geval. Ik heb soms naar de film gekeken met een brok in mijn keel en af en toe kon ik zelfs een beetje boos worden om hoe Solomon behandeld werd. Zeker als je bedenkt dat dit een waargebeurd verhaal is. Het is daarom ook een film die een enorme indruk op mij heeft gemaakt en daarom vind ik ook deze film zeker het kijken waard.

Hebben jullie al één van deze film gezien? En wat is een film waarvan jij zegt die moet je echt gezien hebben?

Veel Liefs,
Lies