zondag 8 maart 2015

Wist je dat? 10 willekeurige feiten over mij #6

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een Wist je dat? artikel heb geschreven. Ik vond het daarom wel weer eens tijd om 10 willekeurige feitjes over mij te verzamelen en deze met jullie te delen. Ben je benieuwd naar wat ik o.a. later graag wilde worden of wat ik jaren geleden veel te dronk? Lees dan snel verder om hier achter te komen.



Wist je dat.......

#1 
....... ik eigenlijk altijd al heel creatief bezig ben geweest?
Mijn moeder en oma zijn zelf ook altijd creatief geweest. Ik kan mij dan ook zelfs geen periodes herinneren dat ze daar niet mee bezig waren. Als kind vond ik het dan ook zo fascinerend om te zien dat ze iets maakten en hoe het er dan uitzag als het af was. Bij mij begon het dan vooral met veel kleuren/tekenen, punniken, wenskaarten maken en zelf mijn eigen simpele barbiekleding breien. Daarnaast probeerde ik eigenlijk alles uit wat er nieuw was op creatief gebied waardoor er steeds meer bij kwam wat ik leuk vond om te doen. Zelf nu leer ik ook nog steeds nieuwe dingen. Het haken wat ik bijvoorbeeld doe heb ik pas 3 jaar geleden geleerd en ook het Loomen zou en moest ik uitproberen vorig jaar.

#2
....... mijn favoriete bloem de Narcis is?
Ik heb dat altijd al zo'n mooie bloem gevonden. Nu de lente er dan ook weer aankomt kan ik mijn geluk niet op, want dan zullen ze overal buiten weer tevoorschijn komen. Al koop ik zelf ook altijd mandjes met Narcissen om binnen op de tafel te zetten.

#3
....... ik als puber echt veel te veel energiedrank dronk?
Zo rond mijn 16e/17e dronk ik dat zoveel dat ik ook complete treetjes kocht voor alleen mijzelf. Toen ik dan ook nog eens zelf achter de kassa kwam te zitten bij de Lidl werd dat nog erger. Op een gegeven moment dronk ik het dan ook zoveel dat ik er gewoon een kapotte tong en mond van kreeg. Ik ben het toen gaan afbouwen en sindsdien drink ik het helemaal niet meer.

#4
....... ik nooit verwacht had dat ik het bloggen zo lang zou volhouden?
Toen ik bijna 3 jaar geleden begon met bloggen vond ik het helemaal geweldig. Ik weet alleen van mezelf dat ik ook heel snel ergens op uitgekeken kan raken. Ik had daarom verwacht dat ik het misschien een half jaartje vol zouden en het dan steeds minder zou worden. Het tegenovergestelde gebeurde juist, want na een half jaar vond ik het alleen nog maar leuker dan toen ik begonnen was. Nu na bijna 3 jaar zou ik het ook niet meer uit mijn leven kunnen denken en zie ik het beginnen met bloggen als één van de beste beslissingen die ik ooit gemaakt hebt. 

#5
....... ik nog steeds mijn favoriete knuffel heb die ik als kind heb gekregen?
Deze knuffel kreeg ik op mijn 4e van een collega van mijn moeder en oom. Het is een hondje die ik Snuffie heb genoemd. Sindsdien waren Snuffie en ik dan ook onafscheidelijk, want overal waar ik heenging ging Snuffie ook mee. Nu ruim 20 jaar later heb ik deze knuffel nog steeds. Hij heeft wel al de nodige operaties meegemaakt bij mijn oma. Zo is bijvoorbeeld een keer zijn kop eraf gegaan doordat die vastzat tussen de muur en mijn bed en ik zo slim was hem ertussenuit te trekken. Alleen hoe Snuffie er ook uit zal zien, dan nog zal ik het niet kunnen om hem ooit weg te gooien.

#6
....... ik op de middelbare school gepest ben?
Mijn basisschooltijd kijk ik naar terug als een hele fijne periode. Ik ging dan ook met plezier naar school en het ging zelfs zover dat mijn moeder mij moest dwingen thuis te blijven als ik ziek was. Het begin van de middelbare school heb ik ook erg leuk gevonden tot ik op een gegeven moment de keuze moest maken welke kant ik graag op wilde en in een andere klas kwam. Daar werd ik zo gepest en getreiterd dat ik op een gegeven moment niet eens meer naar school durfde te gaan. Ik heb toen wel alle jaren volgemaakt, maar mocht door mijn vele afwezigheid geen examen doen doordat ik te weinig cijfers had. 

#7
....... ik als kind een tijdje banketbakker heb willen worden?
Ik heb het altijd zo leuk gevonden om dingen te bakken en dit deed ik dan ook elke week. Er is daarom ook een periode geweest dat ik zei dat ik later banketbakker wilde worden. Het leek mij zo gaaf om dag in dag uit allemaal lekkere dingen te bakken en mijn creativiteit er in kwijt te kunnen. 

#8
....... ik altijd al heel erg verlegen ben geweest?
Een prater ben ik eigenlijk nooit geweest. Gesprekken voeren met anderen vind ik dan ook altijd heel erg moeilijk tenzij ik diegene erg goed ken. Het bloggen vond ik in het begin dan ook zeker wel moeilijk, want het is toch wel een soort van mensen toespreken. Gelukkig ben ik er nu helemaal aan gewend. Al komt het nog wel eens voor dat ik wat moeite heb met hoe ik nou iets precies moet verwoorden. Ik ben namelijk ook al snel bang dat iets geks of verkeerds zal zeggen.

#9
...... ik vroeger altijd heel erg bang in het donker was
Als kind vond ik het echt verschrikkelijk om in het donker te zijn. Ik heb dan ook tot een vrij late leeftijd nog een nachtlampje op mijn slaapkamer gehad zodat het niet helemaal donker zou zijn. Nu vind ik het niet meer zo erg, maar het is ook nog steeds niet iets waar ik mij echt prettig bij voel.

#10
....... ik absoluut niet op hakken kan lopen
Ik heb het al heel vaak geprobeerd en ook allerlei verschillende soorten schoenen, maar het lukt mij niet om er goed op te lopen. De eerste 5 minuten gaat het vaak nog wel goed, maar daarna begint de ellende. Mijn enkels, voeten en rug gaan dan pijn doen en daarna kan ik amper nog lopen. Nu komt dat vooral doordat ik hele moeilijke voeten heb waarvoor ik eigenlijk zelfs speciale zooltjes zou moeten dragen. 

Dit waren alweer 10 willekeurige feitjes over mij. De één zal wat minder leuk zijn dan de andere. Toch hoop ik dat jullie het leuk vonden om te lezen en zo ook weer een beetje meer over mij te weten zijn gekomen. Mocht je naar aanleiding van één van mijn feitjes vragen hebben, dan mag je deze ook zeker in de comments stellen en zal ik hem beantwoorden.

Wat is een feitje over jou wat niet zo heel veel mensen weten?

Veel Liefs,
Lies