maandag 28 oktober 2013

Even Kletsen.......Werk, keuzes en 1,5 jaar

Vandaag vond ik het weer eens tijd voor een Even kletsen artikel waarin ik een kleine update geef over hoe het met mij gaat op dit moment. Ik zag namelijk dat de laatste keer dat ik dit geschreven heb alweer in juni is geweest en in die tijd is er zeker wel veel gebeurt. Lees snel verder.......

Als eerste natuurlijk dat mijn moeder en ik werkloos zijn geworden. Helaas heb ik ook nog geen goed nieuws over dat één van ons weer wat gevonden heeft. We zijn wel druk aan het solliciteren, maar helaas liggen de banen niet voor het oprapen. Ook begin ik mij steeds meer af te vragen op welke banen ik nog kan solliciteren. Door mijn angststoornis ben ik toch wel erg beperkt in de banen die ik aankan en daarnaast heb ik ook te horen gekregen dat het werk als begeleidster op het leerlingenvervoer helemaal verdwenen is. Ook in die branche zijn er dus geen banen meer voor mij. Wel heb ik al een aantal sollicitaties gehad, maar het punt waar ik toch telkens op afgewezen word is mijn angststoornis. Toch blijf ik er zeker wel in geloven dat er ergens een leuke baan op mij zit te wachten en het allemaal goed zal komen, want het vorige werk wat ik gedaan heb is ook iets wat eigenlijk spontaan op mijn pad is gekomen door gewoon overal rond te vragen of iemand werk wist.



Ik heb overigens wel een krantenwijkje genomen waar ik stiekem wel heel erg blij mee ben. Nu is dit geen spectaculaire baan, maar ik merkte dat mijn straatvrees weer begon op te spelen door het thuis zitten. Om te voorkomen dat het weer zover zou komen dat ik straks helemaal niks meer durf heb ik besloten om één keer in de week een krantenwijk te gaan lopen. Zo ben ik er toch even tussenuit in de buitenlucht en ben ik ook lekker in beweging. Ik heb vorige week voor het eerst mijn wijkje gelopen en vond het echt heerlijk om me toch ook weer een beetje nuttig te voelen.

Het enige voordeel aan het thuis zitten is dat ik wel lekker met mijn blog aan de gang kan gaan. Diegene die mij volgen is het misschien wel opgevallen dat er de laatste weken weer elke dag een artikel online komt en dat ik die ook inplan op een vaste tijd om zes uur 's ochtends. Het is alleen vorige week één keer voorgekomen dat er even geen artikel online kwam. Die dag was het niet zo'n erg prettige dag en waren er wat privé problemen. Nu ben ik normaal heel open over alles, maar hierbij ga ik niet helemaal tot in details. Wat ik wel kan zeggen is dat er soms momenten zijn in je leven dat je erachter komt dat je misschien bepaalde mensen beter niet meer in je leven kan hebben en dat dat ook familie kan zijn. Mensen waarmee er de laatste jaren hele erge dingen zijn voorgevallen en je toch altijd nog weer voor diegene klaar hebt gestaan en hebt vergeven. Op een gegeven moment geef je diegene een laatste kans en gebeurt het toch weer. Doordat er die dag weer van alles is gebeurt en ik eindige in het continu hebben van paniekaanvallen en hyperventilatie ben ik gaan nadenken over wat het beste voor mijzelf was. Het is ook een hele moeilijke keuze geweest, maar het contact verbreken was toch wel voor mij het beste. 


Ik ben op dit moment trouwens ook nog steeds bezig met een eigen domein. Het liefste had ik hem allang online gehad. Ik ben alleen echt iemand die bij alles twijfelt en tot in de puntjes wil uitzoeken, omdat ik heel bang ben dat ik iets verkeerd doe. Het gevolg is dat er daardoor heel veel tijd in gaat zitten haha. Alleen dat die eraan komt is wel zeker. Ik kijk namelijk heel erg uit naar een eigen domein en zeker ook omdat ik volgende week op 7 november alweer 1,5 jaar aan het bloggen ben en het dan toch echt wel eens tijd wordt. Al kan ik het mij echt niet voorstellen dat het alweer zo lang geleden is dat ik met mijn blog ben gestart. De tijd is echt enorm snel gegaan. 

Met mijn 8 weken no-buy uitdaging gaat het gelukkig ook nog steeds goed. Ik heb nog steeds geen onnodige dingen gekocht en ik merk dat dat qua geld echt zoveel scheelt. Het zien van het geld wat ik bespaar motiveert mij ook zo enorm om het vol  te houden en vooral ook omdat ik weet welk doel ik ervoor heb. 

Ik denk dat dit het wel weer zo'n beetje was wat ik allemaal te vertellen had. Het is weer behoorlijk persoonlijk geworden en helaas niet allemaal leuke dingen. Toch hoop ik wel dat jullie het leuk vonden om deze update te lezen.

Hoe gaat het met jullie op dit moment?

Veel Liefs,
Lies